torsdag 14 januari 2010

Tjänstedesign leder till ökad lönsamhet!

Åtminstone om man får tro inbjudan till ett seminarium som bl a GävleDala Design Lab anordnar i Hudiksvall den 4 februari.
Över 70 procent av vår ekonomi idag bygger på en tjänst eller service. Tjänstedesign kan enkelt beskrivas som att med hjälp av designmetodiken utveckla en tjänst eller service så att den blir så bra som möjlig för användaren, samtidigt som det skapar konkurrenskraftiga fördelar för företag/organisationer och offentlig sektor.
Daniel Ewerman, VD Transformator Design föreläser
om hur du kan öka kundvärdet och kundupplevelsen vid
tjänsteutveckling och ger konkreta exempel på innovativa och slutkundsnära arbetsmetoder
.
Anna-Karin Lingham, varumärkeskonsult föreläser under rubriken:
Med ett tydligt, konsekvent och engagerat varumärkes-
arbete stärker du både tillväxt och lönsamhet i ditt företag.

Seminariearrangörer: Design i Västernorrland och GävleDala Designlab i samarbete med Fiber Optic Valley AB samt Monitor AB.
Läs hela programmet här.
Anmälan senast 28 januari.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar