söndag 15 april 2012

Vad kickar igång din kreativitet?

Så här svarade några av deltagarna på det dialogforum Movexum arrangerade 31 mars på Hälsinglands museum:

”Spännande möten. Sinnesupplevelser: ljud, doft, smak, känsel. Överraskningar.”
”Någon att bolla idéer med. Efterfrågan."
”Högt i tak. Trevliga och ärliga människor. Kvalitet och hållbar utveckling.”

”Skapa så bra miljö som möjligt för vårt företag.”
”Möten med människor, andra kreativa hjärnor. Naturen i Hälsingland.”
”Spontanitet. Boendemiljö som ger livskvalitet. Kreativa möten med öppensinnade personer. ”
”Positiva signaler. Oschemalagd tid. Samarbete och nätverkande. Kravlöshet.”
”Resor och andra kulturer. Promenader med hunden. Sittande på en stubbe.”
”Omgiven av lugn och ro, samtidigt myller av vackra ting. Närhet till skog och hav. Känna att jag inte har några begränsningar när jag skapar. Jag får och kan göra vad jag vill. Hur jag vill”.
”Lugn och ro. Utomhusvistelse. Promenader. Min arbetslokal”.
”Samspel, diskussioner, utbyte med andra. Musik, naturen, yoga”.
”Lugn, naturen, utrymme. Samtidigt ger själva skapandet fler idéer”.
”Jag drivs av att testa om saker går att göra. Jobbar gärna i grupp. Inspireras av tradition, bra material, vackra saker och gemenskap”.
”Gärna problemlösningsbaserade utmaningar. Möten med material och människor. Bra musik och kulturella upplevelser.”
”Jag blir stimulerad av livet och får idéer hela tiden. I den ideala kreativa miljön går det att tjäna pengar på det jag gör.”
”Stimuleras av att något kan göras bättre. I möten där det finns jämvikt mellan professionalism, affärsmässighet och fritt tänkande.”
”Samtal. Tid. Utrymme. Dagdrömmeri. Tystnad. Problem. Kreativitet föds i utmaningar.”

Som en inledning på diskussionerna höll Aseem Svedberg från Alvgrim Äventyr & Rollspel i en punkt där alla fick svara på tre frågor om kreativitet. Här kan du läsa alla svaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar